Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skąd obserwujemy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> O Nas
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:36, 22 Lis 2006    Temat postu: Skąd obserwujemy

Forum staje się coraz bardziej profesjonalne i tworzymy coraz lepiej zgrany zespół. A przynajmniej ja takie wrażenie odnoszę. Smile
W związku z tym chciałbym każdemu z Was zaproponować w wolnej chwili przygotowanie mapki pokazującej Waszą lokalizację.

Do mojej mapki się przyłożyłem. Stworzenie jej zajęło mi dobre dwie godziny. Ale wystarczy zrobić coś prostego i schematycznego. Chodzi o to, aby powstała swoista baza danych spotterskich, do której każdy będzie miał swobodny dostęp. Można wtedy łatwo sprawdzić jakie fragmenty nieba i jakie drogi lotnicze każdy z nas ma w zasięgu swojego wzroku/aparatu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze bardziej usprawnić naszą i tak fantastyczną współpracę.

W przyszłości można połączyć taką mapę z dobrze zorganizowanym SWO (Systemem Wczesnego Ostrzegania), który w poszczególnych przypadkach cały czas wśród nas funkcjonuje. Kiedy stworzyliśmy ten termin z Pawłem W. nie sądziłem, że wszystko potoczy się tak wspaniale.

Dziś mamy tu zgrany zespół profesjonalistów, pomagający sobie nawzajem i niepodatny na ataki z zewnątrz. Podajemy istotne informacje, prezentujemy nowości, wykonujemy coraz lepsze zdjęcia, roszyfrowujemy rejsy, odkrywamy nowych właścicieli smug na naszym niebie, piszemy o pogodzie a nawet, dzięki działowi anglojęzycznemu, odwiedzają nas goście z zagranicy. I tak trzymać Exclamation

Żeby już nie nudzić, przedstawiam jako pierwszy moją mapkę.
Poniżej widzicie wersję pomniejszoną, mieszczącą się w granicach wymiarów oficjalnie dopuszczonych na naszym forum.
Po kliknięciu w mapkę otworzy się wersja w pełnym wymiarze, niewątpliwie czytelniejsza.
EDIT: Ha, Photobucket i tak ją pomniejszył i zamienił z bmp na jpg...

Oto podstawowe informacje związane z moją lokacją oraz symbolami i oznaczeniami widniejącymi na mapie.

Bazą mapy jest zrzut (printscreen bmp) z obrazu uzyskanego na maps.google.com, po odpowiednim wyskalowaniu tak, aby obejmował interesujący mnie obszar. Następnie w programie graficznym (teoretycznie wystarczyłby Paint, choć ja użyłem mojego PSPX) naniosłem na mapkę:
- nazwy głównych miejscowości
- drogi lotnicze (czerwone linie) wraz z desygnatorami
- punkty nawigacyjne (żółte kwadraciki) wraz z nazwami
- miejsca przeprowadzania obserwacji (czerwone kropki)

Jak widać, mieszkam w Żywcu i stamtąd prowadzę większość swoich obserwacji. Dodatkowo obserwacji dokonuję ze szczytów trzech gór (Żar w Beskidzie Małym, Skrzyczne w Beskidzie Śląskim i Pilsko w Beskidzie Żywieckim), do których mam przysłowiowy rzut beretem. Oznaczyłem je mniejszymi kropkami oraz opisałem.

Obszar mapy, a tym samym objęte nim drogi lotnicze, określa mniej więcej zasięg mojego wzroku. W odległości na tyle niewielkiej, że możliwa jest dokładna identyfikacja samolotu oraz ma sens fotografowanie znajdują się w moim przypadku:
- droga UL984 (odcinek między punktami Nomix a Skavi)
- droga UP193 (niestety niewiele tu widuję)
- droga UL856
- drogi UM66 i UM866
- droga UM985
- skrót LETKI - BABKO

Dodatkowo nad moją miejscowością przebiegają inne skróty. Nie zidentyfikowałem na 100% ich punktów początkowych i końcowych (tu o pomoc poprosiłbym może kolegów ze skanerami), ale biegną pomiędzy Słowacją a radiolatarnią Jędrzejów, na linii SW-NE-SW. Głównie latają nimi samoloty LOT między Warszawą a miastami Europy Środkowej i Południowej, ale zdarzają się także inni przewoźnicy (głównie skandynawscy, oraz Austrian Group i Alitalia).

Jeśli chodzi o drogi: UN744, UM984oraz UL999 (niewidoczna na mapie), są one na tyle odległe, że identyfikacja samolotów udaje się tylko przy bardzo korzystnych warunkach.

Może pewnego dnia stworzymy spotterską mapę Polski. Od strony technicznej mogę się tego podjąć (niech się w końcu na coś przyda to wykształcenie). Znalazłyby się na niej (oznaczone przykładowo czerwonymi punktami) miejsca z których obserwujemy my wszyscy. Po naniesieniu na mapę linii odpowiadających drogom i skrótom, otrzymamy świetne narzędzie. Jeśli powysyłacie do mnie dane namiarowe na siebie, mogę sporządzić mapę (uaktualnianą na bieżąco).

Co wy na to?

Dziękuję za uwagę wszystkim którzy dotrwali do końca.
No i przedstawiam moją mapę:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kilerek




Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szalowa - UN133 UL984 UL986 UL623 UL619 UL999 UM857

PostWysłany: Śro 16:55, 22 Lis 2006    Temat postu:

Witam

No pomysł jest znakomity Very Happy Ja przygotowałem swoją mapke. Mapka jest w wysokiej rozdzielczości dlatego na forum wstawiłem klikalna miniaturke:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na mapce zaznaczyłem drogi lotnicze, miejscowosci, a także linią zieloną zaznaczyłem skróty na jakich widze samoloty.

Z tego wszystkiego zapomniałem o opisach swoich warunków obserwacji na poszczególnych drogach. A wiec:

UL984 - Cały dzień znakomita widoczność.
UN133 - Znakomita widoczność tylko do południa, potem to już całkowicie pod słońce.
UL623/619 - Tak samo jak na UN133.
UL999 - Dobra widoczność od rana do wczesnych godzin popołudniowych, potem przeszkadza słońce. Aczkolwiek jak słońce zejdzie już nisko, to wtedy mam znakomitą widoczność na tą droge bo widze pięknie oświetlone smugi samolotów które są w bardzo dużej odległości (widze ten skręt który jest wykonywany nad granicą Polski).
UM857 - Od rana do południa bardzo słaba widoczność za sprawą słońca. Po południu już jest znacznie lepiej i widoczność jest bardzo dobra

Co do skrótów ARDAG-LENOV, PADKA-TEPNA to nie ma co wiele sie rozpisywac bo jak widać na mapce, obydwa skróty przecinają sie nad moją miejscowością. Ja również mam pewne wątpliwości co do skrótu PADKA-LUGOL, ponieważ samolot lecący tym skrótem miałbym całkowicie na południu a nigdy tak nie miałem. Zawsze samoloty przelatują u mnie w zenicie lub lekko przesunięte na północ.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kilerek dnia Czw 13:25, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Śro 17:40, 22 Lis 2006    Temat postu:

Jestem całkowicie za udzielaniem sobie informacji o nadlatujących samolotach.
Współpracuje z dwoma Spotterami spod UL984, i nie narzekam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Śro 18:10, 22 Lis 2006    Temat postu:

To i ja pokażę swoją daaawno temu zrobioną mapkę... Wink
Krzyżyk oznacza mój Zamość Wink
[link widoczny dla zalogowanych]

edit:Ja do swojej mapki wykorzystałem internetową mapę samochodową, gdzie wprowadziłem współrzędne punktów i łączyłem drogi... zrobiłem tak całe województwo lubelskie... i zbrakło mi werwy... Wink

UM860- Idealny zenit, super warunki cały dzień...
UL980- Widoczny cały dzień w pięknym świetle, ale niestety jest kawałek...
UN191- Tylko w super pogodzie, bo jest daaaaaleko Wink
UM977- Blisko, ale przeważnie pod słońce, i warunki do...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez G@wron dnia Śro 22:25, 22 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Śro 21:51, 22 Lis 2006    Temat postu:

Witam



Mapka moich okolic i części województw. Drogi i nazwy nanioslem na mapę Polski, która była w "National Geographic" a teraz wisi sobie na ścianie i przyciąga wzrok. Może nie przedstawia idealnie dróg, ale jakby tak wyliczyć srednią z danej drogi to czy leciał bardziej na E czy W to tak by się prezentowało przecież reguły nie ma. Chociażby dzisiejszy przypadek z 747 z UL980 jak leciał 40 km na poludnie.
A więc:
UL980 mam oficjalnie w zenicie, w większości przypadków jednak troszkę z boku oraz duże odchylenia na kilkanaście kilometrów na N/S, obserwacje przez cały dzień OK, ale w lecie po południu trzeba focić od wschodu aby fotki były ok, o tej porze na zachodzie słońce jest wysoko i aparat pod słońce.

UL999 mam w zenicie lub nieznacznie z boku samoloty, obserwacje bezproblemowe cały dzień poza południem

UL621 większość maszyn do/z Okęcia i bez smug, obserwacje do 11 potem już słońce daje się we znaki

UM984 od rana do 14 słońce ładnie oświetla maszyny, później niestety słońce przeszkadza

UM857 od rana do południa ładnie oświetlone maszyny, później już pod słońce

UN191 cały dzień OK, z tym, że ta odległość 50 km najbardziej utrudnia obserwacje

UM860 cały dzień super widok, samoloty z odległości 20 km widać pięknie z profilu i nie ma problemu ze światlem, jedynie Emirates się trochę świeci po tej 17 Razz

I chyba tyle

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:15, 22 Lis 2006    Temat postu:

Panowie, dziękuję serdecznie za odzew!
Wiedziałem, że zechcecie połączyć siły.
Liczę równiez na pozostałych.

Jeśli zbierze się więcej materiału obiecuję (bezinteresownie) wykonać mapę i opracowanie Polish Spotting z nami w roli głównej! Cool

Piszcie, szkicujcie, dzielcie się. Czekam...

Miłego wieczoru,
Rafał

P.S. A tak przy okazji, miło więcej o was wiedzieć.
I z chęcią zobaczyłbym wasze gęby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Śro 22:29, 22 Lis 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
I z chęcią zobaczyłbym wasze gęby


Jak się ostrzygę, wymyję i ogolę to dopilnuję by coś podesłać od siebie... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:32, 22 Lis 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Jak się ostrzygę, wymyję i ogolę to dopilnuję by coś podesłać od siebie...
No przestań! przecież widzisz, że ja na zdjęciach zawsze jestem nieogolony...
Ale umyć się możesz. W końcu to profesjonalne forum! Laughing

Kilerek, no widzisz! Twoja mapka rozwiązała moją odwieczną zagadkę.
Głowiłem się dlaczego widywałem maszynki lecące pod takim właśnie kątem do UL984 (najczęściej towarówki: LH Cargo, PAC, Atlas). Toż to właśnie skrót TEPNA-PADKA. I ostatnio ten sobotni AF Cargo (choć bartek15 twierdzi, że szedł prosto aż na LUGOL, sam nie wiem). W każdym razie dzięki, Bracie!

O, Gawron! Z mapki wynika, że masz blisko do Szce..Sce...Szczsze...Szeczebrzeszyna! To chyba chrząszcze Ci nieźle nawalają w lecie!

Paweł, wreszcie dowiedziałem się gdzie leżą te osławione Bełżyce. Wow!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Czw 0:10, 23 Lis 2006    Temat postu:

FL350 napisał:
I z chęcią zobaczyłbym wasze gęby.


Sam tego chciałeś...

[link widoczny dla zalogowanych]

Mapkę wrzucę później Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blix




Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 1:39, 23 Lis 2006    Temat postu:

A oto moja mapka i miejsce skąd prowadze obserwację : [link widoczny dla zalogowanych]

Mam mieszkanie po stronie wschodniej tak więc do godziny +- 11:30 brak możliwości robienia zdjęć przez teleskop( słońce ogrzewa sprzęt ). Jak wiadomo teleskop potrzebuje w miarę ustabilizowanej temperatury do jakiejkolwiek obserwacji,w przeciwnym razie wszystko faluje.Najlepszy cień bądz noc.
Kiedy uporam się już z tym problemem spokojnie wystawiam sprzęt na balkon.
i tak:
UP851 Rewelacja, przeważnie śmigaja centralnie nad moim blokiem.
UM985 Dobry, choć czesto lataja daleko, ale ok.
UT711 Zdażaja sie dobre dni Smile
UN191 Piękne Emiratki po Nim suną .
UL621 Często za plecami ale, AA był piekny...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Czw 9:53, 23 Lis 2006    Temat postu:

Cześć - pomysł zacny - jak znajdę chwilkę czasu, też podrzucę "swoja lokalizację"
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Czw 10:09, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witajcie

Ja równiez postaram sie w wolnej chwili coś sklecić.
Mam jednak propozycje.
Czy nie dałoby rady wykorzystać [link widoczny dla zalogowanych] do naszych celów ?

Myśle ze taka poglądowa mapa dałaby szerszy pogląd na nasze lokalizacje Smile

Pozdzrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:20, 23 Lis 2006    Temat postu:

Grim Jester napisał:
Sam tego chciałeś...

Blank napisał:
Czy nie dałoby rady wykorzystać [link widoczny dla zalogowanych] do naszych celów?
Z pewnością się da. Ale nie widzę przewagi tej opcji nad źródłowym maps.google.
Funkcjonalność frappr wydaje mi się na pierwszy rzut oka dość infantylna i mocno ograniczona. Mogę się jednak mylić, bo znam ją dopiero od 10 minut. Wink
Nota bene frappr korzysta właśnie z mapsgoogle jako bazy kartograficznej.
Blank napisał:
taka poglądowa mapa dałaby szerszy pogląd na nasze lokalizacje
Poczekaj najpierw aż zrobię mapę. Jeśli nie będzie się podobać, można zawsze zmienić opcję na dowolną inną.
Możesz oczywiście spróbować równolegle wykonać opracowanie w frappr, a potem użytkownicy wybiorą to które bardziej im odpowiada.
Albo (najlepiej) będą dwa - od przybytku nigdy głowa nie boli.

Wszystkim którzy już zaprezentowali swoje mapki bardzo dziękuję za odzew i poświęcony czas. Liczę także na pozostałe osoby z naszego grona.
Jeśli chcecie korzystać z tego opracowania, z takiej mapy, sami też dorzućcie swoje dane (mapka plus mile widziane podstawowe informacje co i gdzie widzicie).
Ja się nimi później zajmę (każdy inny kto zechce, też oczywiście może).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw 12:12, 23 Lis 2006    Temat postu:

A oto moja mapka (może nie jest rewelacyjna, ale jest).

[link widoczny dla zalogowanych]

UL 980 - obserwacja rewelacyjna, większość w zenicie
UM 984 - troszkę oddalona ode mnie, rano oślepia słońce, ale popołudniu jest ok
UM 866 - widok bardzo dobry, troszkę mały ruch
UN 983 - około południa oślepia słońce, ale jest ok, skąpy ruch
UL 621 - blisko mnie, mały ruch
UM 860 - ładnych parę kilometrów ode mnie, widać smugi i zarysy samolotów, raz udało mi się na nim dostrzec Atlasa
UP 139 - rzadko na niej coś lata
UN 744 - za daleko ode mnie, po południu przy zachodzącym słońcu widać na nim ładnie podświetlone smugi
UN 191 - spory kawałek ode mnie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barfi dnia Nie 14:11, 10 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Czw 17:40, 23 Lis 2006    Temat postu:

FL350 napisał:

O, Gawron! Z mapki wynika, że masz blisko do Szce..Sce...Szczsze...Szeczebrzeszyna! To chyba chrząszcze Ci nieźle nawalają w lecie!


W tym osławionym miasteczku stoi nawet [link widoczny dla zalogowanych] chrzaszcza z drzewa lipowego... Wink

a to moja [link widoczny dla zalogowanych], dałem jedną z wakacji... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Choszczno

PostWysłany: Czw 17:47, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witajcie. W ( krótkiej) wolnej chwili zrobilem taką małą prowizorkę tego jak to u mnie wygląda
Mieszkam w Choszcznie, a pracuje w Zieleniewie. Tam, też głownie obserwuje.

[link widoczny dla zalogowanych]

A więc
UL 996 W pracy mam w zenicie. Ruch słaby, ale bywaja dni, że jest nieźle. Bywają tu głownie SAS, Sterling,Eurolot, MY TRAVEL. Czasami Singapore, KLM, Korean, Sky Europe, Turkish
UL 29 W domu prawie zenit. Ruch zależy od pory roku. Zimą nawet ciekawie ( Cathay, Air China, KLM)
UL 619 UN 858 Wiekszosc dnia pod słońce. Od Kobiety z domu rewelacyjny, a zimą ruch REWELACYJNY !! ( brak czasu na wypisywanie)
UP31 Ładnie oświetlona, ale ruch zależny od widzimisie kontro Wink Najczęściej Lufthansa ( A340, 747) Aeroflot, Swiss, Pulkovo

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Czw 18:02, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witam

G@wron napisał:

a to moja [link widoczny dla zalogowanych], dałem jedną z wakacji... Wink


Cool

A więc już mam


Do tego urządzenia przykładałem lunetę i fociłem Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
Trudno będzie przyzwyczaić do statywu, ale może jakoś bezboleśnie do tego dojdzie.

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom634




Dołączył: 03 Cze 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPTO, UT727, UN133

PostWysłany: Czw 18:15, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witam,
mapka z AIP, zaznaczyłem tylko EPTO. Na EPTO na 27L jest fajne podejście z miasta Wink

Czyli tak:
UT727- nowa, majowa droga- chwała jej! Mam ją w zenicie. Dużo Koreanów, Air China, Aeroflotów, Siberii i innych.
UN133- niestety trochę oddalona. Air Atlas, MyTravel i inne.
UN858- bardzo oddalone. Widzę tylko smugi i nie potrafię rozróżnić ich ilości.
Na zielono zaznaczyłem drogę, której nie ma, ale widzę tam samoloty latające po skrócie- WizzAir i Malevy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębno

PostWysłany: Czw 21:02, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witam

Także dołączę swoją mapkę do świetnego projektu Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Krótki opis mapy.
Mieszkam w Dębnie ,pracuję w Kostrzynie a wyjazdy na spotting tak jak ostatnio z Blankiem pod Słubicami.

UL29 dość daleko ale dobrze oświetlone spotkać można KLM,JADE,CATHAY ,raczej grube ryby
UL619 rewelacja latem samoloty oświetlone .cudo .A spotakć można bardzo dużo (myślę ,że zależy od sytuacji ruchowej RFN ,bo czasem lecą po UM994.)widuję KLM ,AF,CA.PIA nawet bujał Virgin Shocked
UM994 niestety samoloty mam pod słońce (ale jak jestem w pracy to mam lekko na N Very Happy )wszystko to co na UL619 + Korean ,LH 747 i A340 choć małe także i dużo drobnicy europejskiej .Ostatnie nowości to AN124 oraz 742 Kalitta
UN858 cudowne korytko ale niestety po słońce (choć latem już można focić) przeważnie grubasy bo loty do Azji .Cathay,LH,AF,CA,Korean,Asiana .Latem maskra od 17 do 22 bywało że leciało 20 maszyn do Azji
UP31dość daleko i fotki słabiutkie .To powroty z Azji .Swiss,LH ,Alitalia ,Jal
UL980 tak naprawdę to dobrze wiedzą wszyscy co tam można spotkać .To zaznaczone miejsce pod Słubicami jest świetne ponieważ samoloty są oświetlone przez słońce. Niestety z Dębna mam pod słońce dość daleko.Ale rozpoznać można Very Happy

Pozdrawiam Wszystkich Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
majon




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzyń Podlaski - UM984, UN191, UL999, UM977.

PostWysłany: Czw 23:46, 23 Lis 2006    Temat postu:

Witam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mieszkam w Radzyniu Podlaskim.

Drogi, które u mnie widać:
UM 984 - mam w zenicie.

UN 191 - szkoda, że wszystko tędy nie lata Laughing Blisko i widać bok samolotu. Jedyna wada - przez większość dnia pod słońce Rolling Eyes

UL 999 - od rana do ok. 14 pod słońce. Później wszystko ładnie oświetlone.

UM 977 - cały dzień ładnie oświetlone maszyny.

UM 857 - przez większość dnia pod słońce. Najlepiej obserwować rano.

UM 860 - troche daleko Rolling Eyes Najwięcej widać rano i wieczorem.

UL 980 - ponad 60 km i pod słońce Sad Wczesnym rankiem i wieczorkiem można rozpoznać większą maszynę.

UN 869/UP 851 - daleko jednak czasami da się coś rozpoznać.

Pozdrowienia dla twórców projektu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 0:25, 24 Lis 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak wyglada sytuacja w okolicach stolicy

UN191 i UL621 Dwie bardzo zbliżone drogi. Najczestsze maszyny tu spotykane, to latem MyTravel, Singapore Cargo, Emirates Cargo, Emirates do JFK, ostatnio Americn Airlines i Delta, jest jeszcze Aerosvit, Gemini Air Cargo i Transmile Cargo na MD-11

UT711 Z racji sporej odległości ode mnie nie znam dokładnie maszyn tam latających, ale widziałem tam: Cathay na 747, AirFrance na A330, B777 i B747, masa Aeroflotów i innych Ruskich wynalazków

UP851 bardzo często mylony z nastepną pozycją. Jego prawdziwym kursem latają rano Qantasy do LHR, poza tym rzadko coś widuję na tym kursie.

Skrót LDZ-RUDKA największy przekręt na naszym warszawskim niebie. Bardzoczęsto mylony z UP851. Widziane maszyny: Cathay na 747, Lufthansa na 747, Korean na 747 i A330, Air China na 777, masa Aeroflotów i innych ruskich wynalazków, Shanghai Airlines Cargo na MD-11, czasem Swiss na A340 i sporo innych.

UM985 Tu kierunki włosko austriackie... Austian z Narity, czasami Alitalia na 777, sporadycznie Swiss na A340

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:06, 24 Lis 2006    Temat postu:

Jeszcze raz pragnę podziękować wszystkim.
Już dwadzieścia jeden osób zaprezentowało mapki wraz z opisami.
Razem z moją mamy ich więc dwadzieścia dwie.
Z kompilacją danych poczekam jeszcze kilka dni albo tydzień.

RNAV MAP SYSTEM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
miejsce dla Ciebie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FL350 dnia Sob 0:35, 02 Gru 2006, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Pią 22:08, 24 Lis 2006    Temat postu:

Mapka mojego nieba Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Obszar zaznaczony na czerwono to mój "normalny" zasięg, w mniejszym stopniu uzależniony od pory dnia. Na żółto - obserwacje prowadzone tuż przed wschodem i bardzo wczesnym rankiem, na niebiesko - tuż przed oraz po zachodzie Słońca. Kształt poszczególnych obszarów wynika z usytuowania przeszkód terenowych.

W zenicie:
UN983, LETKI-BABKO

Dobre oświetlenie przez większą część dnia:
UL980, UL621, UP139, UM857, UM860, UL999 - najlepsze warunki po 13.00, UM984 - do wczesnego wieczora.

Słabe warunki:
UL981, UM985 - tylko wczesnym rankiem, maks. do 10.00

Spotterskie perwersje:
UL984 - wczesnym rankiem, tylko przy wyjątkowo czystym powietrzu - odległość ok. 160 km - zauważenie z tej odległości refleksu na winglecie B744 to niezła satysfakcja Smile, maszyny wielkości B737/A320 jestem w stanie rozpoznać tylko po malowaniu
UN869 - po zachodzie, odległość do 200 km - B747 da się rozpoznać, reszta sprowadza się do identyfikacji dwu/czterosilnikowiec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:23, 24 Lis 2006    Temat postu:

Blank napisał:
Od Kobiety z domu rewelacyjny
Rozumie się samo przez się.... Wink
Pawelbelzyce napisał:
Do tego urządzenia przykładałem lunetę i fociłem
Cała przyjemność po mojej stronie. To zaszczyt poznać wreszcie Twoją Balustradę.
majon napisał:
Pozdrowienia dla twórców projektu
Odzdrowienia dla majona!
Kshyhoo napisał:
Americn Airlines i Delta, jest jeszcze Aerosvit, Gemini Air Cargo i Transmile Cargo na MD-11
Mów do mnie jeszcze! Shocked
Grim Jester napisał:
Spotterskie perwersje
Dobrze wiedzieć, że człowiek nie jest osamotniony...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A&P




Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim UL984, UM984

PostWysłany: Sob 10:13, 25 Lis 2006    Temat postu:

Witamy i dołączamy do grona mapowiczów Smile


[link widoczny dla zalogowanych]

Do zobrazowania nieba nad nami wykorzystaliśmy fragment mapy z AIP Polska.
Najtęskniej spoglądamy w stronę autostrady czyli UL984 i UM984, gdzie potrafi się niebo zagotować.
Chociaż i tak najbardziej lubimy latawce na małych wysokościach Wink
Pozdrawiamy Wszystkich Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:22, 25 Lis 2006    Temat postu:

A&P napisał:
najbardziej lubimy latawce na małych wysokościach
Ponieważ najlepiej je widać.
Niestety na podejściu na Balice, a nawet na Okęcie, z reguły nie można spodziewać się wielkich światowych rarytasów.
Kupujemy więc i stosujemy mega-lornetki i obiektywy, żeby stworzyć wrażenie, że są na małych wysokościach. Wink
Zatem, jak widać z tego wywodu, wszyscy cierpimy na to samo zboczenie: bliżej, bliżej, dajcie mi go bliżej....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 12:55, 25 Lis 2006    Temat postu:

Moja mapka :]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ul984 Calkowity zenit. W lecie tylko rano i wieczorem w zimie praktycznie caly dzien

UL999 cały dzień, lanie od boku wszystko widać, czasami w zenicie lub na zach przesuniete

UN133 tak samo caly dzien, czasami zenit lub wschod lub zachod przesuniete

UP139 nie mam pojecia :]

Ul623/UL619 CAly dzien wszystko ladnie widac

CZasami widze smugi na um984 ale bardzo daleko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WujTom




Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Wiśnicz

PostWysłany: Sob 16:54, 25 Lis 2006    Temat postu:

Ja obserwuję te same korytka co kolega Skuter tylko 10km dalej na południe od niego.
Pozdrawiam! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinus




Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 23:28, 25 Lis 2006    Temat postu:

MAPKA ,, MOJEGO '' REJONU :

[link widoczny dla zalogowanych]

Z Tarnowskich Gór obserwuję :
UL 619 -w zenicie - obserwacje całodzienne
UL 986 - 10 km - obserwacje całodzienne
UN 744 - 20 km -wczesny ranek ok, potem do południa pod słońce , po południu ok,
UM 984 -40 km - do południa pod słońce , po południu ok
UL 856 - 40 km - do południa pod słońce , po południu ok
UL 623 -30 km- obserwacje całodzienne

POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kilun




Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:30, 26 Lis 2006    Temat postu:

Witam ,
Moje miejsce zamieszkania to ten czerwony punkt.Widok z okien mam na północ i południe.Niestety na UL735 widzialność najlepszą mam popołudniami latem, gdy słonko jest po zachodniej stronie.
Przy bardzo dobrej widoczności mogę rozpoznać maszynki z UL23.
[link widoczny dla zalogowanych]
A oto ja [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Pon 21:06, 27 Lis 2006    Temat postu:

To Ja również dołączam do jakże wspaniałego grona Very Happy .
Mieszkam w Bielsku-Białej (czerwona kropka na mapie poniżej), skąd obserwuje w zasadzie tylko UL984, widze też UM984 i UN744 ale niestety nie moge robić zdjęć na tych drogach bo to za daleko.
Widzę też dużo maszyn zniżających swój lot przed lądowaniem w Balicach. Cieszy mnie też coraz większy ruch na skrócie TEPNA-PADKA któy zaznaczyłem czerwoną linią. Niestety moja mapka to zdjęcie zrobione wydrukowi z komptera.
Poprostu nie jestem ekspertem w tej dziedzinie Embarassed.
Jeżeli chodzi o spotterski system wczesnego ostrzegania pod UL984, to służę pomocą jeśli ktoś jest zainteresowany.
Mieszkam na zachodnim krańcu tej drogi więc mogę się przydać.


Pozdrawiam wszystkich,
Grzegorz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geo




Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UM994, UP733, UN133, UL621

PostWysłany: Wto 9:27, 28 Lis 2006    Temat postu:

Witam! Mieszkam w Tczewie i mam dwa miejsca obserwacji które powolutku rozpracowuję, wymienię te większe Smile:

I - Tczew ( Air China Shanghai-FRA, Lh Monachium-Tokio, Swiss Zurich-Tokio
II - Mermet - wioska w Borach Tucholskich( My Travel, te co w Tczewie, czasami PIA,
Tutaj fotki tego co złapałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panmichu




Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wyrzysk , WLKP

PostWysłany: Wto 22:51, 28 Lis 2006    Temat postu:

CześćSmile Mieszkam w Wyrzysku. W zenicie mam UN858, a jak sie czasami poszczęści to przelatują też samoloty z UN983.

Pozdawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek Rz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:43, 30 Lis 2006    Temat postu:

Witam

No to teraz kolej na mnie .Obserwuję stąd Laughing



podro D.RZ

ps. Acha FL350 chciałeś gębę ?? To masz gębę Darka Rz w oczekiwaniu na samolot Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:55, 30 Lis 2006    Temat postu:

Darek Rz napisał:
Obserwuję stąd
O, to mieszkasz po istnym skrzyżowaniem!
Darek Rz napisał:
To masz gębę Darka Rz w oczekiwaniu na samolot
To się nazywa ekologia! Rnav-spotting na golasa. Laughing Popieram i sam też chyba zacznę.
Tylko nie wiem co z żoną, która mi często towarzyszy. Chyba tłumy gapiów jeszcze się zagęszczą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek Rz




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 16:21, 30 Lis 2006    Temat postu:

Witam

Jak namówisz żonę na "rozbierankę " to gapiów na pewno będzie więcej Laughing Laughing Laughing ,mi się to jednak nie udało ...

pozdrawiam D.RZ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotar




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalinówka k.Lublina

PostWysłany: Pią 21:15, 01 Gru 2006    Temat postu:

Cześć, na pewno nie jest to arcydzieło, ala pokazuje gdzie urządzam "zasadzki" na przelatujące latawce.

Ta czerwona kropka, jak się domyślacie to Kalinówka.
W związku z tym, że aparat jest w przeważającej części w moich rekach Smile, nie dysponuje fotką mojej gęby, ale jak się nadaży okazja i przejdzie przez cenzurę - to się ujawnię.
pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 0:12, 02 Gru 2006    Temat postu:

Pora na mnie Smile

Mieszkam w Warszawie na osiedlu zwanym Bródno. Poniżej przedstawiam mapke i krótki opis.



UP851 - albo tutaj nic nie lata, albo latają przesunięte mocno na N. Czasem widze jakąś białą niteczke daleko, daleko od mojego mieszkanka, bez szans na fotki Sad

UT711 - żadnych czterosilnikowych maszyn. W miare daleko, ale czasami da się zrobić fotki. Szczególnie FedEx na MD11F lubi latać troszkę przesunięty w strone mojego domu. Słońce bez względu na pore roku i godzine - OK. Jedyna przeszkoda w wychwycaniu samolotów, to brak okien na tamtą strone Sad (tzn. prawie brak, bo tylko z okna kuchennego widać UT711. Problem w tym, że w kuchnii bywam bardzo rzadko, więc zerkam tylko wtedy jak tam jestem... no może czasmi posiedzę na stołeczku troszke Wink )

UM985 - daleko, brak okien i praktycznie same małe samoloty.

LDZ-RUDKA - chyba najlepsza dla mnie droga (chociaż nieoficjalna). Szczególnie ostatnio latają przesunięte trochę bardziej w strone mojego domu. Niestety monotonia ruchu - poza 2xB744 CX naprawde rzadko coś tu się spotyka. Nad działką są praktycznie w zenicie.

No i pozostaje okęcie, tam korytarzy jest sporo. Z większych maszyn można spotkać Emirates, Korean, Aeroflot, Lufthansa.

Pozdrawiam - Piotrek Z.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baca




Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:09, 10 Gru 2006    Temat postu:

No więc ja mapki nie daję, gdyż mapa rejonu, w ktorym obserwuję maszyny zamieszczona zostgała kilkakrotnie. A gdzie obserwuje?? Otóż mam rodzinę w miejscowości Strzyżów koło Hrubieszowa na Zamojszczyźnie. Dokładnie nad Strzyżowem krzyżują się UN 191 i UL 980, czyli mam je w zenicie, ale to tylko wtedy gdy jestem u rodzinki.
Ostatnio mam takie szczeście, że gdy akurat tam jestem, przelatujące maszyny lataja na niewielkich wysokościach, więc widac je slicznie przy pomocy najsłabszej lornetki. niestety nie mam lunety. Może ktoś wie, aparat SONY DCS - W5 - jaki sprzęt można do niego podłaczyc??

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Czw 0:08, 14 Gru 2006    Temat postu:

Mapkę już dałem, teraz gęba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:16, 14 Gru 2006    Temat postu:

Gryni napisał:
teraz gęba
Rasowa. Dziwnie podobna do... mojej. Ino troske scuplejsa.
P.S. Gorol gorola z daleka pozno...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Czw 11:57, 14 Gru 2006    Temat postu:

HEJ!!! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:23, 17 Gru 2006    Temat postu:

do A&P- mieszkam obok i raczej powaliłeś mapke z położeniem twojej miejscowości i kilku obok .SKAVI to prawie krk.Bielsko to Zywiec.pozdrawiam.Mam nad sobą UL984.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:14, 17 Gru 2006    Temat postu:

Mam pytanie do bardziej dośw.Czy to co ogłądam kapke na wschód od Bielska(10km) to UL984 czy skrót jak pisze Gryni Tepna-Padka na czerwono?
Pod oczywiście podejście na krk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryni




Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: EPBA

PostWysłany: Pon 22:27, 18 Gru 2006    Temat postu: odp.

Cześć,
To zależy jak bardzo miejsce z którego obserwujesz jest przesunięte na północ lub południe względem Bielska-Białej. Możesz widzieć jedno i drugie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:25, 19 Gru 2006    Temat postu:

to jest ok.12km od b-b na wschód i ze 3km na północ .Na balice jest 1km jeszcze na północ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fryzyjka




Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 10:57, 29 Gru 2006    Temat postu:

Jestem z Lublina więc podpinam się pod mapki Pawła, Lotara i Darka Rz. Obserwuję zazwyczaj z okna w pokoju albo z mojego tajnego miejsca w ogrodzie Cool Razz .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasog




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica

PostWysłany: Nie 19:13, 21 Sty 2007    Temat postu:

Witam!
Na mapce widać miejsce (Dębica) z którego obserwuje. Mapa to zasieg mojego rewiru.
[link widoczny dla zalogowanych]
Brakuje jeszcze tylko mojej fotki Very Happy
Oto moja groźna mordka.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki Ślaskie

PostWysłany: Pią 15:38, 06 Kwi 2007    Temat postu:

Cześć!

Moje miejsce -> okolice TRZ

[link widoczny dla zalogowanych]

UN869 -> najwiecej sie dzieje; przedłużenie UT711 wiec wiekszość maszyn z Moskwy do południowo-zachodnich krajów Europy smiga tym korytem [SU, B2, S7, Polkovo, LH, LX, LO, W6, AF, DY, CO, 4U, AB, NN, CX, trafia sie TG, Air China, Koreany, duzo maszyn Cargo szczególnie Ił-76 i troche wielkich ptaków z FRA na daleki wschód]

UN871 -> praktycznie to samo tylko w drugą stronę Smile

UT710/708 -> szczególnie z UT710 od północnego-zachodu nadlatują ciekawe ptaki [ KC-135, B707 USAF, C-17, An-124 ] najprawdopodobniej lataja z Ramstein do Afganistanu; dodatkowo tanie linie lotnicze na wyspy brytyjskie. Po UT708 w kierunku NW smigaja Emiraty, Turkishe, Irany, SQ Cargo do Hamburga, czasami trafi sie PIA;

UL616 -> SAS, Austriany, Norvegiany...mało ruchliwe koryto...

Wszystkie maszyny na podchodzące na WRO od strony północnego-zachodu lecą w zenicie nad moim domem na pułapie około 600m...jak sie trafi An-124 to mozna z butow wyskoczyć Smile

Na koniec moja mordka ...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawelB
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełżyce UL980 UL999 UM860 UL621 UM857 UM984 UN191

PostWysłany: Czw 12:13, 03 Maj 2007    Temat postu:

Witam

Wątek się rozkręca więc czas poznać się



Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PawelB dnia Pon 18:02, 14 Maj 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oleszyce

PostWysłany: Nie 23:01, 06 Maj 2007    Temat postu:

Oto moje miejsce obserwacji/focenia samolotów na RNAV:


Wiec widze wszystko co wlatuje nad Polske w punkcie DIBED na drogach UM977, UL621, UN983, UL984, UT709.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość- EPZA

PostWysłany: Pon 17:40, 14 Maj 2007    Temat postu:

wiem, że to nie portal fotka.pl, ale postraszę trochę swoją mordą Smile wkońcu się starzeję i zdjęcia szybko się dezaktualizują Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
embe




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brwinów

PostWysłany: Czw 11:41, 17 Maj 2007    Temat postu:

Na początek, jako że to mój pierwszy od dłuższego czasu post na forum chcę się serdecznie przywitaćSmile Forum obserwuję od dawna, no i w końcu postanowiłem wejść na pokład
Mam na imię Marek. Mieszkam w Brwinowie, dokładnie pod LDZ-Rudka oraz UL621. Tak, jak większość z nas interesuję się RNAV. Do tej pory obserwowałem przez lornetkę i lunetę (stara, dobra radziecka konstrukcja:) Teraz, dzięki radom Grztusia zostałem właścicielem Synty 8". Niestety, im lepszy sprzęt, tym mniej czasu na hobby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> O Nas Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin