Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

15.01.2006

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek
Gość






PostWysłany: Nie 15:41, 15 Sty 2006    Temat postu: 15.01.2006

Witajcie

Wyniki obserwacji:

8:50 // UN744 // Saab 2000 Lithuanian Airlines Shocked ...
[link widoczny dla zalogowanych]

9:10 // UL856 na Północ // B747SP Syrian Air (tak to było Karol? Razz )
9:10 // UL856 na Pd // F-70 Malev
9:40 // UM984 // TU5
9:45 // UL856 na Pn // 737
10:05 // UM984 // TU5 ... dziwnie skręcał parę razy
10:35 // UM984 // A320 SU (?)
11:05 // UM984 // TU5

11:25 // UM984 // T214 Kras Air...
[link widoczny dla zalogowanych]

11:35 // UL856 na Pn // Turkish

11:40 // UN744 // ER4 LO Shocked Very Happy ...
[link widoczny dla zalogowanych]

11:40 // UL619 // A310 Iran Air...
[link widoczny dla zalogowanych]

11:55 // UN744 // ER4 LO Shocked Very Happy ...
[link widoczny dla zalogowanych]

12:00 // UL856 na Pd // B757? Wyglądał jak NWA o/c Laughing

Udany dzien Smile bardzo Cool

Serdeczne dzięki dla Acekarola i PIWI'ego za strzałki. THX Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi
Gość






PostWysłany: Nie 17:30, 15 Sty 2006    Temat postu:

Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą Very Happy
Ale ten Saab kondensacje pociągnął Shocked przeciez to turbośmigłowiec Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek
Gość






PostWysłany: Nie 18:34, 15 Sty 2006    Temat postu:

Piwi napisał:
Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą Very Happy
Ale ten Saab kondensacje pociągnął Shocked przeciez to turbośmigłowiec Very Happy


Heh dzieki Cool Ale słabe foty mimo szysko. A co do Saaba to sie zdziwiłem. Poruszał sie tak szybko, własnie - ciągnął za sobą smuge. Nieduza bo nieduza, ale zawsze. Gołym okiem wyglądał na odrzutowca. Do tego bardzo głosny. Mam nadzieje ze na stałe zagości @ UN744. Pozytywny ptaszek Smile

hyhy pozdro
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi
Gość






PostWysłany: Nie 19:39, 15 Sty 2006    Temat postu:

A to moje łowy :

10:00, UM984 TU-154



10:33, UM984 A320 Aeroflot



11:23, UM984, Tu-204 Kras Air z delikatną smugą.



14:21, UL623, A320 Turkish Airlines



14:28, pod prąd UM984 Tu-204 Kras Air - powrót Smile



16:10, UM984 JAL n/c B744



Pozdrawiam !! Smile


Ostatnio zmieniony przez Piwi dnia Nie 20:58, 15 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek
Gość






PostWysłany: Nie 19:44, 15 Sty 2006    Temat postu:

PIWI foty piekne, najbardziej mi sie podoba pierwszy Tu-214... własnie... 214 a nie 204 Razz dzisiaj leciał 214-sty Smile niewielka różnica ale zawsze Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Nie 20:39, 15 Sty 2006    Temat postu:

Piwi napisał:
Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą Very Happy
Ale ten Saab kondensacje pociągnął Shocked przeciez to turbośmigłowiec Very Happy


Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała Smile.
Odladzanie robi swoje Smile
Kto oglądał filmy z drugiej wonjny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek
Gość






PostWysłany: Nie 22:11, 15 Sty 2006    Temat postu:

Mhm ja jakos ostatnio spojrzałem w telewizor i przez chwilke był pokazany własnie ten samolot. Świetnie to wyglądało Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AceKarol
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 22:40, 15 Sty 2006    Temat postu:

Witam..

Oto wyniki dzisiejszych obserwacji:

9:07 // B747SP // Syrian Air // UL623 Podziękowania dla Kuby za telefon gdyby nie Kuba to niestety bym go przespał...

[link widoczny dla zalogowanych]

9:43 // B737 // UL856 // Północ
11:22 // Tu-214 // Kras Air // UM984
11:38 // ER4 // LOT // UN744
11:38 // B737 // Turkish Airline // UL623 // IST-CPH
11:40 // A310 // Iran Air // UL619
11:55 // ER4 // LOT // UN744
11:57 // B757 // UL856 // Południe
12:22 // Tu154M // Alrosa // Z zachodu na wschód. Kolejna maszyna lecąca w tym kierunku jak się okazało nie ostatnia.. była jeszcze jedna ale niestety przegapiłem...

[link widoczny dla zalogowanych]
Sory za jakość ale przez lunete....

14:23 // A320 // Turkish Airline // UL623
14:30 Niestety przegapiony ponownie z zachodu na wschód..
14:36 // B737 // Pulkovo // UN744
15:07 // B737 // Turkish Airline // UL856 // CPH-IST
15:37 // Crj // Austrian Arrows // UN744 // WAW-VIE
15:30 // CrJ // Tyrolean Airways // UN744
16:07 // B747 // JAL // UM984 // NRT-MXP

Pozdrawiam Karol


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek
Gość






PostWysłany: Nie 22:54, 15 Sty 2006    Temat postu:

Swietnie Ci wyszedł ten 747SP. Szacunek Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Administrator



Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Nie 23:42, 15 Sty 2006    Temat postu:

Ja za każdym razem jak widzę zdjęcia SP, to mi się śmiać chce... Very Happy nie wiem dlaczego... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grim Jester




Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski

PostWysłany: Śro 22:50, 18 Sty 2006    Temat postu:

Skuter napisał:
Piwi napisał:
Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą Very Happy
Ale ten Saab kondensacje pociągnął Shocked przeciez to turbośmigłowiec Very Happy


Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała Smile.
Odladzanie robi swoje Smile
Kto oglądał filmy z drugiej wonjny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17 Smile



Smuga kondensacyjna w samolocie o napędzie turbośmigłowym nie jest niczym niezwykłym. Nie bierze się z kondensacji pary wodnej na końcówkach skrzydeł tylko z osadzania się cząsteczek pary na spalinach wydobywających się z silnika. Nie ma tu znaczenia z jakiego silnika, byle tylko był spalinowy. B17 o którym piszesz ciągnął piękną poczwórną smugę, a raczej nie miał czterech końcówek skrzydeł, no chyba, że zaliczył spotkanie z takim stworem jaki robi za mojego awatara. Turbośmigłowce rzadziej są obserwowane ze smugą, bo zazwyczaj lecą trochę niżej. Na UM984 z reguły widuję Any 12 z pięknymi, długimi smugami. Poza tym nie ma wielkich różnic w budowie i zasadzie działania silnika odrzutowego i turbośmigłowego. W tym drugim moc z turbiny niskiego ciśnienia przekazywana jest poprzez wał na reduktor i dalej na śmigło, w odrzutowym turbina napędza tylko sprężarkę. Nie wdając się w zbędne szczegóły - zasadnicza różnica polega na tym, że nadmiar wytworzonej energii w silniku odrzutowym służy do wytworzenia ciągu, a w turbośmigłowym do napędu śmigła i wytworzenia ciągu za jego pośrednictwem. Nie zmienia to faktu, że oba rodzaje silników mają dysze wylotowe, z których wypuszczają spaliny o temperaturze umozliwiającej powstanie smug kondensacyjnych (w odpowiednich do tego warunkach zewnętrznych). Dobra, nie chce mi się już kontunuować tego bełkotu. Krótko mówiąc raduj się, szczęściarzu, za herezję nie grozi już stos.
Kurcze, ale fajnie się tak powymądrzać, od razu humor się poprawia. Dzięki za pretekst Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skuter




Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 19:13, 19 Sty 2006    Temat postu:

A to wybacz Smile
Zostałęm źle poinformowany Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin