|
Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Forum RNAV polish spotters
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Gość
|
Wysłany: Nie 15:41, 15 Sty 2006 Temat postu: 15.01.2006 |
|
|
Witajcie
Wyniki obserwacji:
8:50 // UN744 // Saab 2000 Lithuanian Airlines ...
[link widoczny dla zalogowanych]
9:10 // UL856 na Północ // B747SP Syrian Air (tak to było Karol? )
9:10 // UL856 na Pd // F-70 Malev
9:40 // UM984 // TU5
9:45 // UL856 na Pn // 737
10:05 // UM984 // TU5 ... dziwnie skręcał parę razy
10:35 // UM984 // A320 SU (?)
11:05 // UM984 // TU5
11:25 // UM984 // T214 Kras Air...
[link widoczny dla zalogowanych]
11:35 // UL856 na Pn // Turkish
11:40 // UN744 // ER4 LO ...
[link widoczny dla zalogowanych]
11:40 // UL619 // A310 Iran Air...
[link widoczny dla zalogowanych]
11:55 // UN744 // ER4 LO ...
[link widoczny dla zalogowanych]
12:00 // UL856 na Pd // B757? Wyglądał jak NWA o/c
Udany dzien bardzo
Serdeczne dzięki dla Acekarola i PIWI'ego za strzałki. THX
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Gość
|
Wysłany: Nie 17:30, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą
Ale ten Saab kondensacje pociągnął przeciez to turbośmigłowiec
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Gość
|
Wysłany: Nie 18:34, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Piwi napisał: | Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą
Ale ten Saab kondensacje pociągnął przeciez to turbośmigłowiec |
Heh dzieki Ale słabe foty mimo szysko. A co do Saaba to sie zdziwiłem. Poruszał sie tak szybko, własnie - ciągnął za sobą smuge. Nieduza bo nieduza, ale zawsze. Gołym okiem wyglądał na odrzutowca. Do tego bardzo głosny. Mam nadzieje ze na stałe zagości @ UN744. Pozytywny ptaszek
hyhy pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Gość
|
Wysłany: Nie 19:39, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
A to moje łowy :
10:00, UM984 TU-154
10:33, UM984 A320 Aeroflot
11:23, UM984, Tu-204 Kras Air z delikatną smugą.
14:21, UL623, A320 Turkish Airlines
14:28, pod prąd UM984 Tu-204 Kras Air - powrót
16:10, UM984 JAL n/c B744
Pozdrawiam !!
Ostatnio zmieniony przez Piwi dnia Nie 20:58, 15 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Gość
|
Wysłany: Nie 19:44, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
PIWI foty piekne, najbardziej mi sie podoba pierwszy Tu-214... własnie... 214 a nie 204 dzisiaj leciał 214-sty niewielka różnica ale zawsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skuter
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Nie 20:39, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Piwi napisał: | Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą
Ale ten Saab kondensacje pociągnął przeciez to turbośmigłowiec |
Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała .
Odladzanie robi swoje
Kto oglądał filmy z drugiej wonjny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Gość
|
Wysłany: Nie 22:11, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Mhm ja jakos ostatnio spojrzałem w telewizor i przez chwilke był pokazany własnie ten samolot. Świetnie to wyglądało
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AceKarol
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 22:40, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam..
Oto wyniki dzisiejszych obserwacji:
9:07 // B747SP // Syrian Air // UL623 Podziękowania dla Kuby za telefon gdyby nie Kuba to niestety bym go przespał...
[link widoczny dla zalogowanych]
9:43 // B737 // UL856 // Północ
11:22 // Tu-214 // Kras Air // UM984
11:38 // ER4 // LOT // UN744
11:38 // B737 // Turkish Airline // UL623 // IST-CPH
11:40 // A310 // Iran Air // UL619
11:55 // ER4 // LOT // UN744
11:57 // B757 // UL856 // Południe
12:22 // Tu154M // Alrosa // Z zachodu na wschód. Kolejna maszyna lecąca w tym kierunku jak się okazało nie ostatnia.. była jeszcze jedna ale niestety przegapiłem...
[link widoczny dla zalogowanych]
Sory za jakość ale przez lunete....
14:23 // A320 // Turkish Airline // UL623
14:30 Niestety przegapiony ponownie z zachodu na wschód..
14:36 // B737 // Pulkovo // UN744
15:07 // B737 // Turkish Airline // UL856 // CPH-IST
15:37 // Crj // Austrian Arrows // UN744 // WAW-VIE
15:30 // CrJ // Tyrolean Airways // UN744
16:07 // B747 // JAL // UM984 // NRT-MXP
Pozdrawiam Karol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Gość
|
Wysłany: Nie 22:54, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Swietnie Ci wyszedł ten 747SP. Szacunek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Administrator
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Nie 23:42, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ja za każdym razem jak widzę zdjęcia SP, to mi się śmiać chce... nie wiem dlaczego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grim Jester
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skądinąd Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: Śro 22:50, 18 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Skuter napisał: | Piwi napisał: | Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą
Ale ten Saab kondensacje pociągnął przeciez to turbośmigłowiec |
Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała .
Odladzanie robi swoje
Kto oglądał filmy z drugiej wonjny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17 |
Smuga kondensacyjna w samolocie o napędzie turbośmigłowym nie jest niczym niezwykłym. Nie bierze się z kondensacji pary wodnej na końcówkach skrzydeł tylko z osadzania się cząsteczek pary na spalinach wydobywających się z silnika. Nie ma tu znaczenia z jakiego silnika, byle tylko był spalinowy. B17 o którym piszesz ciągnął piękną poczwórną smugę, a raczej nie miał czterech końcówek skrzydeł, no chyba, że zaliczył spotkanie z takim stworem jaki robi za mojego awatara. Turbośmigłowce rzadziej są obserwowane ze smugą, bo zazwyczaj lecą trochę niżej. Na UM984 z reguły widuję Any 12 z pięknymi, długimi smugami. Poza tym nie ma wielkich różnic w budowie i zasadzie działania silnika odrzutowego i turbośmigłowego. W tym drugim moc z turbiny niskiego ciśnienia przekazywana jest poprzez wał na reduktor i dalej na śmigło, w odrzutowym turbina napędza tylko sprężarkę. Nie wdając się w zbędne szczegóły - zasadnicza różnica polega na tym, że nadmiar wytworzonej energii w silniku odrzutowym służy do wytworzenia ciągu, a w turbośmigłowym do napędu śmigła i wytworzenia ciągu za jego pośrednictwem. Nie zmienia to faktu, że oba rodzaje silników mają dysze wylotowe, z których wypuszczają spaliny o temperaturze umozliwiającej powstanie smug kondensacyjnych (w odpowiednich do tego warunkach zewnętrznych). Dobra, nie chce mi się już kontunuować tego bełkotu. Krótko mówiąc raduj się, szczęściarzu, za herezję nie grozi już stos.
Kurcze, ale fajnie się tak powymądrzać, od razu humor się poprawia. Dzięki za pretekst
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|