Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum
Forum RNAV polish spotters
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SAS stawia na Airbusa

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Uniwersytet spotterski
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:37, 30 Wrz 2006    Temat postu: SAS stawia na Airbusa

Skandynawskie Linie Lotnicze (wspólne przedsięwzięcie Danii, Szwecji i Norwegi, co widać po miniaturkach flag umieszczonych na kadłubach ich samolotów) SAS dokonują gruntownego unowocześnienia i przebudowy swojej floty.


Flagi państw załozycieli

Okazja jest dobra, bo w tym roku SAS obchodzi okrągłe sześćdziesięciolecie swej działalności. Już w 1940 roku potomkowie Wikingów postanowili wspólnymi siłami otworzyć połączenie między norweskim Bergen a Nowym Jorkiem. Niestety, jak wszyscy wiemy, wybuchła wojna i plan nie wypalił. Czwartego lipca 1946 roku podpisano umowę na mocy której powstał istniejący do dziś SAS. Pierwsze połączenia z Nowym Jorkiem realizowano za pomocą samolotów DC-4.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie była to oczywiście maszyna odrzutowa, więc podróż z Kopenhagi trwała całą dobę i wymagała międzyladowania w Szkocji (Glasgow) i w Kanadzie (Gander). SAS był też pionierem lotów nad Biegunem Północnym, na trasie Kopenhaga - Los Angeles (dziś nie latają dalej niż Seattle w stanie Waszyngton) samolotami DC-6. Również przez Fairbanks na Alasce do stolicy Japonii Tokio.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pierwszymi odrzutowcami w skandynawskich liniach były francuskie Caravelle które rozpoczęły loty w 1959 roku. 9 lat później dołączyły do nich amerykańskie DC-8, które umożliwiły otwarcie bezpośredniego połączenia z Kalifornią.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na krótkie trasy weszły samoloty DC-9 i tym samym SAS stał się wiernym klientem firmy McDonnell-Douglas. Do dziś zresztą w barwach Skandynawskich Linii Lotniczych latają samoloty serii MD-8X, z których niedawno wycofał się inny skandynawski operator Finnair, a nadal latają takie linie Krajów Północy jak Nordic Leisure, Fly Nordic, Sterling.dk, Snowflake, Blue1, czy Viking (częściowo zresztą na maszynach wyleasingowanych od SAS).

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W 1971 roku SAS wprowadził do swej floty jumbo-jety. Była to wersja 747-200. Dość szybko jednak zastąpiono ją maszyną od McDonnella, a mianowicie DC-10.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Gruntowna przebudowa floty rozpoczęła się w 1995 roku, gdy samoloty DC-9 zostały zastąpione nowoczesnymi boeingami 737 nowej generacji
(najpierw w wersji 600, a potem 700 i 800).

[link widoczny dla zalogowanych]

Na trasy regionalne wprowadzono kanadyjskie turbośmigłowe Dash 8.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wraz z nadejściem nowego Millenium, SAS podjął przełomową decyzję i postawił na europejską myśl techniczną, kończąc ścisłą współpracę z USA. We flocie pojawiły się A321 na krótkie trasy, oraz A330 i A340 na trasy transkontynentalne.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W obecnym 2006 roku SAS rozwija dalej swoją flotę wprowadzając do użytku samoloty A319. Najpierw pojawiły się dwa egzemplarze pomalowane w coraz modniejsze ostatnio barwy "retro".

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodatkowo właśnie pojawił się pierwszy A319 w standardowym malowaniu i wykonał inauguracyjny lot z Kopenhagi do Wiednia.
Następne Airbusy czekają na odbiór...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum przeniesione na www.rnavspotters.pl/forum Strona Główna -> Uniwersytet spotterski Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin